fick en kommentar så nu kör vi! ;)
2011-12-07 KLOCKAN 21:10:46

Gör som Wilma sa! Gör de som jag har missat i ett inlägg och sen kör jag varje dag. som en julkalender! ;)

1. Innan jag går och lägger mig.

Vad finns det att säga? Tittar på tv, fixar mig borstar tänderna osv. Tittar alltid lite för länge på Tv innan jag somnar. Inte bra och det borde jag ändra på. Sen så tar datan stor del av min tid på kvällen. Det var väl det.


2. Min drömjul.

Min drömjul är en vanlig jul. En vit jul med snö och man firar med mina kusiner, farmor, faster och familjen. Det ska vara en vanlig jul och det ska inte vara ett stort kalas med massa människor som man inte riktigt är bekväm att vara med. Det är min drömjul tror jag...Men kanske har jag en annan drömju om några år?


3. Min önskelista till julafton.




4. Hur jag firar jul.

Jag firar som min drömjul är. Enkelt med mina favoritpersoner. Men i år blir det inte som vanligt för vi ska istället fira i min fasters nya hus. Det kommer säkert bli väldigt mysigt med samma personer. Men det kommer inte kännas likadant.


5. Hur jag firar nyår.

Vi har inte några traditioner på nyår. Min första 6 eller 7 åren i mitt liv hade vi en väldigt mysig tradition. Vi åkte upp till fjällen med våra kompisar och firade med dom. Det var jätte mysigt. Nu gör vi lite olika saker. Förra året åt vi på restaurang och hade det trevligt!


6. Vad kärlek är för mig.




Vart ska jag börja?...Familjen, Kompisar, Pojkvänn, Husdjur, Musik, Filmer...Kärlek är många saker. Det kan vara allt från Kärlek till en låt eller film, jag har flera låtar och filmer som jag älskar, till att älska en annan människa. Syskonkärlek är härligt...Kärlek är fint. Kärlek är pirrigt och härligt. Kärlek är helt enkelt en av de finast sakerna som finns. Såklart älskar jag familjen, mina kompisar och min katt.


7. tips på julpynt.

Julpynt...Vad svårt! Men jag kan säga att jag vill inte ha för mycket. Det ska vara klassiskt och inte för mycket. Jag gillar inte ljusslingor med olika färjer utan klassiskt som sagt. Ljusslingor i trädgården, adventsljusstkar och stjärnor i fönstrerna. En vanlig julgran med röda kulor mm.

Har skrivt på det här länge nu så hoppas ni är nöjda så börjar jag på riktigt imorgon! Godnatt och puss.! <3



Kommentarer
Postat av: Helena

Har lagt till din blogg nu. Säg till när du lagt till min :) Kram på dig

2011-12-08 @ 07:42:48
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0